Pohla-toorjuustukook

See kook meenutab mulle millegipärast vanaemasid, kuigi mingit kokkupuudet mul vanaemadega pole olnud. Lihtsalt vaatasin kooki ja tuli mõte, et noo see on justkui vanaema tehtud kook. Ilmselt selle koogi kontsistents ja väljanägemine mõjub nii.

Tegelikult seoses vanaemadega meenus mulle, et olen oma isapoolset vanaema näinud oma elus vaid ühe korra. Kahjuks oli see esimene ja viimane kord. Imikueas vast olen rohkem näinud, aga sellest ei mäleta ma midagi. Praegu mõeldes tagasi selle ainukordse kohtumise peale, siis kahjuks ei olnud mul tol ajal sellist tarkust nagu on praegu, kindlasti oskaksin ma praegu teistmoodi käituda ja ilmselt praeguseks ei kanna ma endas enam suurt viha, mida tundsin varem, sest minu lapsepõlves ei ole ei isa ega vanaema osalenud. Mis mind eriti mõtlema paneb selle teema juures - on asjaolu, et ta ütles, et ta on mu ära näinud ja võib nüüd rahulikult surra. Ta oli siis üle 90 aasta vana. Kui ma ei eksi, siis peagi ta ka suri. Justkui oleks ta saavutanud mingi eesmärgi, mille nimel ta veel elas. Huvitav, kas päriselt on ka nii... nüüd siis tahaks küsida. Nüüd tahaks igasugu asju küsida - nüüd kui on liiga hilja. Eks see tavaliselt vist nii ongi. Hiljem avastad, et mis kõik ütlemata jäi ja mida kõike oleks võinud teha teisiti.


Nii palju siis vanaemadest... aga nüüd koogi juurde: apelsinikoor annab toorjuustutäidisele eriti mõnusa maitsenüansi ja pohlad võib asendada ka jõhvikatega. Kuna mul pohlasid ei olnud, siis tegingi jõhvikatega. Tulemus oli väga väga hea. Pisut kalliks ajab selle meisterdamise vahtrasiirup, aga usun, et lõpptulemus on seda väärt.

Põhi:
100 g toasooja võid
50 ml vahtrasiirupit
1 muna
90 g riisijahu
90 g mandlijahu
1/2 tl küpsetuspulbrit
1 näpuotsatäis soola

Täidis: 
700 g maitsestamata toorjuustu (nt Philadelphia)
120 ml vahtrasiirupit
1 tl vanilliekstrakti või - suhkrut
1 apelsini riivitud koor
1 näpuotsatäis soola
Peale: 1/2 tassi pohlasid (kasutasin jõhvikaid)


Põhja valmistamine:
Kuumuta ahi 180 kraadini. Vahusta või käsimikseriga. Lisa vahtrasiirup ja sega. Lisa muna ja sega. Sega omavahel kuivained. Lisa omavahel segatud kuivained või ja vahtrasiirupi hulka. Kata koogivormi põhi (nt 24 cm läbimõõduga lahtikäiv vorm) küpsetuspaberiga. Laota tainas vormi põhja ja külgedele (u 3 cm kõrgusele). Pane põhi täidise valmistamise ajaks külmkappi.

Täidise valmistamine:
Sega omavahel kõik ained. Vala täidis koogipõhjale ja puista peale pohlad. Küpseta ahjus 45 minutit. Lase koogil enne serveerimist jahtuda (2-3 tundi) või hoia terve öö külmkapis ja serveeri järgmisel päeval.

Allikas: Marika Blossfeldt "Looduslik toit. Ehe ja tervendav"

Comments

  1. See on küll üks ütlemata hea kook. "Vana kool" peidab endas mõnusat siidist apelsinimaitset ja seal pole tilkagi nisujahu! Alguses paistis ta kui kohupiimakook, aga mekkima asudes oli aus toorjuustukook koos mõnusate hapukate marjadega.

    ReplyDelete

Post a Comment