Tummine šokolaadijook

Ilmad kisuvad jahedaks ja päevad pimedaks. Kätte on jõudnud see imeline aeg, millal saab kaminasse tule teha ja seal ees end soojendada. Muidugi ei puudu kamina eest minu kauaaegne unistus - lambanahast vaip. Talvel on see ka kiisu lemmikkoht, kus vedeleda. Kusjuures ka kiisu on üks minu kauaaegsetest unistustest, mis on lõpuks täitunud. Ma olen kogu aeg tahtnud omale kassi. Praegu mõeldes tundub nagu mu elu on suurepärane - tegelt ongi! Mitu minu kauaaegset unistust on täitunud vaid paari viimase aasta jooksul. Mul on selline tunne nagu ma oleks just avastanud Ameerika. Asju ja olukordi, mille üle vinguda ma leian ikka, kuid vaadates niimoodi praegu tagasi, siis mu elu on tõesti suurepärane ja ma peaks igati rahul olema. Ainult et inimesele kohaselt ma seda ei ole. Pidevalt on mingi rahutus südames.

Tere! Mina olen Käbi.
Kogu selle rahutuse ja jahedate ilmade peale võtaks ühe kuuma šokolaadijoogi küll! See siin on väga tummine ja šokolaadine jook - natuke kange, natuke paks, natuke mõrkjas. Täiega täidab kõhtu! Joogi autor on ise võrrelnud seda šokolaadijooki espressoga. Minu meelest üks väike tassitäis võrdub lausa poole koogiga.

Kahele:
80 grammi 70%-list šokolaadi
200 ml piima
näpuotsake soola
näpuotsake suhkrut
0,25 tl kartulitärklist
pool väiksema apelsini mahlast

Kuumuta piim, kuni see tugevalt aurab, lisa peeneks hakitud šokolaad, suhkur, sool ja tärklis. Vispelda madalal kuumusel jooki kuni šokolaad sulab ja jook kergelt pakseneb. Eemalda pott tulelt. Pigista sisse apelisinimahl ja sega läbi. Serveeri kohe. Kaunistuseks võid riivida joogile mõned apelisnikoore ribad.

Retsept: Kätrin Maidla

Comments