Kõrvitsa-suitsujuustusupp

Lugesin hiljuti Stig Rästa raamatut “Minu Kennedy”. Raamatu algus ei pakkunud mulle suurt pinget, kuid mida edasi, seda kaasakiskuvamaks läks. Kohati mind hämmastas äratundmine, nagu Stig oleks meesvariant minust. Leidsin mitmeid ja mitmeid ühiseid jooni. See ühisosa on pigem Stigi praegune mõttemaailm ja eluviis. Minu lapsepõlv oli ikka kordades teistsugune, äkki sellepärast raamatu algus mind nii väga ei paelunudki. Suurema osa oma elust olen ma olnud alkoholi-prii ja pole elusees ühtki meelemürki pruukinud/proovinud.

Megahea kõrvitsa-suitsujuustusupp
Tooksin hoopis raamatust välja ühe koha: Stig räägib, et psühholoogid on soovitanud tal olla olukorras täielikult kohal, kuna ta on korduvalt väitnud, et kaotab end oma mõtetesse ära. Minuga on sama lugu, jube raske on olla kohal. Pigem kipun ma elama kas minevikus või tulevikus. Näiteks samal ajal kui ajan mingeid asju või ootan või teen tööd, siis mõtted kogunevad hommikul või üldsegi aastaid tagasi toimunud asja ümber. Nii ma siis leierdan seda oma peas. Teine variant on, et pärast tööd/kooli pean midagi tegema, siis olen oma mõtetega juba selle tegevuse juures ja n-ö ”magan” oleviku maha. Või nagu Stig väidab, et ajades ametlikke asju, hakkab ta ise oma peas monoloogi pidama, näiteks teemal, kui suured kõrvad vestluspartneril on. Igatahes ma tean seda tunnet. Ma olen oma peas juba mitu eepost valmis teinud. Vahel ta mõtleb, et ei viitsi kuulata ja tahaks teha midagi ootamatut ning siis vaadata, mida inimesed teevad. Oeh, kuidas ma olen ka selle peale mõelnud.

Igatahes on Stigil olnud värviküllane elu ja mitmeid õppetunde. Mul on hea meel, et ta neist ka õppinud on. Raamat on saadaval e-raamatukogus: ellu.keskraamatukogu.ee

Ja nüüd supist... ausalt see on üks mu lemmiksuppe! Maitsev! Soovitan!

400 g kõrvitsat
50 g võid
2 spl mett
näputäis kaneeli
3 kartulit
2 porgandit
5 dl vett
1,5 dl valget veini
250 g suitsujuustu või suitsumaitselist sulatatud juustu
1 dl 10% rõõska koort

Kuumuta potis või maitseainete ja meega. Pane hulka kõrvitsa-, kartuli- ja porgandikuubikud, vein ning vesi ja hauta viljad pehmeks. Kui sulle meeldib tummisem supp, siis võid natuke vedelikku vähemaks kurnata.

Püreesta ja sega hulka kohvikoor ning suitsujuust. Vajadusel püreesta veel. Maitsesta soola ja pipraga (kui on vaja), soovi korral võid lisada hulka ka Vahemere ürdisegu.

Serveeri saiakuubikute või nt praetud peekoniga.

Comments