Šokolaadi-mustikakook

Mandlijahu ja toorkakaoga tervislik šokolaadikook, mida täiendab värske mustikas. Annab paremat kooslust leida. Nüüdsest on see üks mu lemmikumaid šokolaadikooke. Neid lemmikuid on mul küll juba mitukümneid, aga no alati mahub ju juurde. :D



248 g mandlijahu
3 spl kookosjahu
6 spl toorkakaopulbrit
1/3 tassi kookospalmisuhkrut
1 tl söögisoodat
1/4 tl soola
118 g värskeid mustikaid + serveerimiseks koogile peale
2 spl mett
1/3 tassi kookospiima (full fat)
1/3 tassi sulatatud kookosrasva
1 tl õunaäädikat
2 tl vanilje ekstrakti
2 muna

Ganache:
118 g tumedat šokolaadi (vähemalt 60% kakaosisaldusega)
5 spl kookospiima



1. Eelsoojenda ahi 175 kraadi juurde. Valmista ette 18 või 20 cm läbimõõduga koogivorm.
2. Sega omavahel kuivained: mandli- ja kookosjahu, kakaopulber, suhkur, sooda ja sool.
3. Kasutades blenderit või köögikombaini sega omavahel mustikad, kookospiim, mesi, kookosrasv, õunaäädikas ja vanilje ekstrakt.
4. Sega õrnalt mustikamass kuivainete hulka. Ära üle sega!
5. Vahusta eraldi kausis munad. Mina kasutasin selleks miksrit. Sega vahustatud munamass taina hulka.
6. Tõsta tainas vormi ja aja laiali. Tainas on üpriski tihke. Küpseta ahjus ca 20 minutit. Kasuta hambatikku, et veenduda kas kook on valmis. Vaata, et kooki üle ei küpsetaks, siis see jääb liiga kuiv. Kook on valmis, kui hambatikk, mis kooki vajutada on  koogist välja tõmmates peaaegu kuiv.
7. Lase koogil pool tundi jahtuda.
8. Ganache jaoks sulata šokolaad vesivannil koos kookospiimaga.

Ganached olen ma varem teinud vahukoorega, siis on see kenasti välja tulnud, aga kookospiimaga läks see pisut tükki ja ei jäänud särav. Samuti ei jäänud see vedel. Võimalik, et asi on ka šokolaadis, kuna kasutasin 70%-lise kakaosisaldusega šokolaadi. Varasemalt koos vahukoorega olen kasutanud 56%-list šokolaadi. Kuna videos ta sulatab šokolaadi enne ära ja siis alles lisab kookospiima, tegin ma samamoodi. Küll aga arvan, et kookospiim tuleb kohe juurde valada, sest muidu juhtub nagu mul - ganache jääb tükiline ja mitte nii ilus. Õnneks maitset see ei muuda. Kook oli väga maitsev!

Lihtsam on Ganached teha kookosrasvaga, võta ca 1 tl kookosrasva ja 120 g tumedat sokolaadi ning lase veevannil sulada. Tuleb ilus särav glasuur.



Eriti maitsev oli järgmisel päeval kümkapist võetuna!


Retsept pärineb siit.

Comments