Õuna-tosca kook

Õuna-tosca kook on nagu klassikaline tosca kook, ainult õuntega. Tosca kate sobib enamus keeksi-põhistele kookidele, küpsistele ja muffinitele. Väga lihtne ja kiire valmistada. Ma nimetaks seda kooki pigem pidulikuks õunakoogiks.

Ma olen viimasel ajal harjunud tarbima rohkem tervislikku toitu, sh jahu- ja suhkruvaba kooke ning tunnen, kuidas siin koogis on liiga palju suhkrut. Ma küll arvasin, et õunad mahendavad seda, kuna õunad on hapukad, kuid ikkagi magus mekk jäi väga peale. Kui see väike nüanss kõrvale jätta, siis on täitsa hea kook. Ja muidugi on see kook megarammus, üks tükk ja kõht on terve õhtu täis - aga vahel ju võib!



3 muna
1,5 dl riisi- ja 0,5 dl maisijahu (või 2 dl nisujahu)
100 g suhkrut
1,5 tl küpsetuspulbrit
100 g võid
u.600 g õunu (puhastatud õunaviile oli mul 550 g)

Kate:
75 g võid
100 g mandlilaaste
65 g suhkrut
1,5 dl rõõska koort
2 spl riisijahu (või nisujahu)
1 tl kaneeli


Vahusta munad suhkruga kohevaks vahuks. Sulata või. Sega kausis jahu(d) küpsetuspulbriga. Lisa munasegule vaheldumisi jahusegu ja sulatatud või. Sega võimalikult väheste liigutustega ühtlaseks tainaks.

Vala tainas 24 cm läbimõõduga lahtikäivasse koogivormi. Viimasena lisa tükeldatud õunad, vajuta kergelt tainasse. Küpseta 200-kraadises ahjus u 15-20 minutit.

Samal ajal valmista kate, selleks mõõda kõik ained potti ja kuumuta madalal kuumusel aeg-ajalt segades kuni kate pakseneb. Võta kook ahjust ja kata kattega. Küpseta veel u 10-15 minutit, kuni kate on pealt kuldpruun ja krõbe.


Originaalretsepti leiab siit.

Mulle tohutult meeldivad Perenaise keskkonna retseptid. Enamus on lihtsad, loogilised ja maitsvad. Ainus, mis ma tahaks rohkem näha oleks toor- või tervislikke kooke. Surfasin üle pika aja Perenaise lehel ja leidsin paar kooki mida kindlasti proovida tahaksin. Can't wait.

Comments